Link

31 Ιαν 2013

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αρ.Πρωτ.Φ.7/15/Γ1/89/25-01-1996/ΥΠΕΠΘ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Γ
Πληροφορίες: Κ. Κώτσης 3238523
Τηλέφωνο: Γ. Γρίβα 3236970
FAX: 32.48.264
TELEX: 21.60.59-21.62.70

ΘΕΜΑ : Επανάληψη της τάξης.

Σύμφωνα με το Π.Δ. 121/95 οι μαθητές επαναλαμβάνουν την τάξη εφόσον δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από το άρθρο 1 του Διατάγματος αυτού, το οποίο παραπέμπει στο αρ.2 του Π.Δ. 8/95.

Η κυρίαρχη αντίληψη που υιοθετείται σήμερα από την πλειοψηφία των επιστημόνων της αγωγής είναι ότι σε όλα τα άτομα πρέπει να παρέχονται ευκαιρίες να αναπτύσσουν στον ανώτατο δυνατό βαθμό κάθε ψυχοσωματική και πνευματική πτυχή της προσωπικότητάς τους, ανεξάρτητα από το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται.

Για το λόγο αυτό το σχολείο έγκαιρα διερευνά και επισημαίνει τις μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζουν κάποιοι μαθητές και τους παρέχει κάθε δυνατή βοήθεια μέσα ή έξω από την τάξη με εξατομικευμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (Π.Δ. 462/91, άρθρ. 5), τα οποία λαμβάνουν υπόψη τις γνωστικές ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες των μαθητών αυτών, ώστε να ξεπεράσουν με επιτυχία τις δυσκολίες που παρουσιάζουν και να ενταχθούν ομαλά στην τάξη τους.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης στις περιmώσεις των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες συνεργάζονται με τον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο της περιφέρειας, με το διευθυντή του σχολείου και ασφαλώς με τους ενδιαφερόμενους γονείς, τους οποίους ενημερώνουν ανελλιπώς για την πορεία του παιδιού τους.

Ιαίτερα στην περίπτωση επανάληψης της τάξης οι γονείς πρέπει να έχουν πειστεί  ότι το σχολείο έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περαιτέρω βελτίωση της επίδοσης του μαθητή και ότι η απόφαση για την επανάληψη τάξης είναι προς όφελός του.

Είναι αυτονόητο ότι το θέμα της επανάληψης της τάξης δεν αφορά μόνο το δάσκαλο του συγκεκριμένου μαθητή, αλλά ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Συνεπώς οι περιπτώσεις μαθητών που αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο αυτό πρέπει να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης σε ειδικές συνεδριάσεις του διδακτικού προσωπικού, οι οποίες πραγματοποιούνται με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου.

Ο αρμόδιος σχολικός σύμβουλος ενημερώνεται έγκαιρα για τις περιπτώσεις των μαθητών που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες καθώς και προβλήματα συμπεριφοράς, αντιμετωπίζει κάθε περίπτωση ξεχωριστά, σε συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης και το Διευθυντή του σχολείου και διατυπώνει τη γνώμη του σχετικά με την περαιτέρω πορεία του μαθητή".

Αντίγραφα της εγκυκλίου με ευθύνη του Διευθυντή να δοθούν σε όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων.


Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.

        ΠΑΥΛΟΣ ΓΟΥΣΗΣ